DOSTLUK

by Cuma, Nisan 17, 2015 0 yorum
   

   Bizim dostluk dediğimiz ruhlarımızın beraber olmasını sağlayan bir rastlantı veya zorunlulukla edindiğimiz yakınlıklardır. Benim anlattığım dostlukta ruhlar o kadar derinden uyuşmuş karışmış ve kaynamıştır ki onları birleştiren dikiş silinmiş ve görünmez olmuştur. Onu niçin sevdiğimi bana söyletmek isteyenler olursa bunu ancak şöyle anlatabilirim,sanıyorum; Çünkü o , o idi ; ben de bendim.
        
          Ruhlarımız o kadar sıkı bir birliktelik içinde yürüdü, birbirini o kadar çoşkun bir sevgiyle seyretti ve en gizli taraflarına kadar birbirine öyle açıldılar ki ben onun ruhunu benimki kadar tanımakla kalmıyor kendimden çok ona güvenecek hale geliyordum.


        Sıradan dostlukları buna benzetmeye kalkışmayın,Onları hemde en iyilerini ben de herkes kadar bilirim. O dostluklarda insanın dikkatli yürümesi gerekir.Aradaki bağ,güvensizliğe hiçbir yer vermeyecek kadar düğümlenmiş değildir. Chilon ''Dostunuzu, bir gün kendisinden nefret edecekmiş gibi sevin; bir gün kendisini sevecekmiş gibi nefret edin! '' demiş.

      Benim anlattığım yüksek ve yalın dostluk için  hiç yerinde olmayan bu söz,öteki dostluklar için doğru olabilir.
Bunlar için Aristoteles'in sık sık tekrarladığı şu sözü de kullanabiliriz:'' Ey dostlarım,dünyada dost yoktur!''


                                                                
                                     Montaigne Denemeler

blogutopya

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum :

Yorum Gönder

Buraya yorum bırakın...