Montaigne Denemeler

by Perşembe, Nisan 16, 2015 0 yorum
 

                        Montaigne Denemeler




Merhaba Arkadaşlar,
Montaigne'nin denemelerinden her gün bir tane buraya yazmak istiyorum. Çünkü Ben kitap okumayı hiç sevmezdim. Bir hocamın tavsiyesi üzerine Montaigne'nin Denemeleri okudum. Ve çok sevdim. Sizlerde okuyun yararlanın diye kısa ve anlatımı çok iyi olan bir yazarın denemelerini elimden geldiği kadar aktarmaya çalışacağım. Umarım okur ve beğenirsiniz.:)



                        

                    DENEMELERİN  KONUSU 

  Kimileri insanoğlunu eğitirken ben nu anlatmayı yeğliyorum. Bu konuda kendimi de kötü yetişmiş bir insanoğlu olarak gösteriyorum.Kendime yeniden bir biçim şansım olsaydı,bunu kuşkusuz olduğundan çok iyi yapardım. Artık olan olmuş. 

     Kendimi anlatırken söylediklerim farklı ve değişken olmakla birlikte gerçeğe hiçte aykırı değildir.Dünya,durmayan bir salıncaktır. Kafkas'ın kayalıkları,Mısır'ın piramitleri Hem çevresiyle birlikte hem de kendi kendine sallanır. Durmanın kendisi bile daha yavaş salıntıdan başka bir şey değildir. 

    Hep aynı durumda kalmak elimde değil. Benliğim de doğal bir sarhoşlukla salına serpile yürüyüp gidiyor. Onu belli bir noktada,canımın istediği bir durumuyla alıyorum. Yani duruşu değil, ilerleyişini anlatıyorum. Ama yaşlar arası farkı yada halkın dediği gibi ''yedi yıldan yedi yıla '' ilerleyişi değil, günden güne , dakikadan dakikaya geçişi.

   Öykümü saati saatine yazmam gerekiyordu.Çünkü her an değişebilirim. Yalnız durumum değil amacımda değişebilir. Benim yaptığım,değişen ve birbirinden farklı olayları tutarsız ve bazen de çelişkili düşünceleri yazıya dökmektir. Acaba değişiyor muyum  yoksa aynı konuları aynı koşullara ayrı bakış açılarına göre mi ele alıyorum ? Her ne ise kendi kendimden farklılaştığımı oluyor. Fakat Demodes'in dediği gibi ,gerçekten hiç ayrılmıyorum.Benliğim bir yerde durabilseydi,kendimi denemekle kalmaz,bir karara varırdım. Ruhum sürekli arayış içinde.

    Benim anlattığım hayat sade ve gösterişsiz; herhangi bir zararı yok. Bütün ahlak felsefesi sıradan ve kendi halinde bir hayatı da yansıtılabilir,zengin ve gösterişli bir hayatı da. Her insan benliğinde, insanlığın tüm hallerini barındırır. 
     İyi bir okuyucu, başkalarının yazdıklarında, yazarın düşünemediği birçok güzellik bulabilir. Böylece okuduğu daha derin ve zengin bir anlam kazanır.
Başkalarının bilgisiyle bilgin olabilsek bile, ancak kendi aklımızla akıllı olabiliriz.


                                   KENDİMLE İLGİLİ

 

     Bedenim sağlam yapılı ve iricedir. Boyum ortanın altında,yüzüm dolgundur.Gençliğimden beri sağlıklıyım dır. Çok seyrek hastalanmışımdır. Hüzünle sevinç arasında bir kişilik yapım vardır. Ayrıca epeyce sıcakkanlıyım dır. 

   İşte kırk yaşımı geçip yaşlılık yolunu çıkmaya başlayana kadar böyle biriydim. Şimdiyse:

     ''Yıllar ağır ağır aşındırır,
       Olgunluk çağına varmış güçleri.''                                Lucretius

   Benim durumum bundan sonra,ancak yarım bir varlık olacak. Eskisi gibi olamayacağım.Her gün biraz daha uzaklaşıyorum kendimden.

      ''Bir şey koparır  bizden,yıllar geçip giderken.''            Horatius 







                                            

blogutopya

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum :

Yorum Gönder

Buraya yorum bırakın...